Tuesday, May 17, 2016

Tudung & Shawl

Assalamualaikum.

Harini nak story pasal tudung & shawl. Kebanyakkan artis kt Malaysia ni dah keluarkan brand dorg sendiri. Tapi bagi diri ini, brand tu bukan lah penting, yg penting murah & menutup aurat. Tu yg paling dititikberatkan bila aku nak beli shawl @ tudung. Bukan kisah sgt pun pasal stylo ke idok, aku ni asal boleh redah je. Tade hal punye la asalkan aku x kacau org, org x kacau aku sudah. Beli tudung mahal2 tapi pendek n x menutup aurat wtpe. Tah, tu pendapat aku la. Baru kengkonon nak keluar x pkai tdung pu En Suami dah jeling2, ni kan pulak pkai x cukup kain? Siap sedia la menjawab dgn En Suami nanti. Jenuh nak jawab selagi dia x dapat jawapan yg memuaskan hatinya.

Harini aku baru je dengar pasal shawl Ereka Jusoph. Laju je la tangan ni carik kt FB. Since iols xde IG, harapkan FB je la nak cari semua online shopping ni. Stakat browse skali je dah cukup dah cucui mata, tgok rege. Fasha Sandha pun dah keluarkan shawl brand sendiri. Boleh la carik kat FB @ IG kalau nk shoping tu. Iols ni part beli memahal tu memang idok ler. Dari beli mahal2 tu, baik duit tu buat makan je. Konyang den. Hahaha

Kalau bab duit ni memang aku berkira sgt. Daripada habis kat barang yg ntah pape, baik aku beli makanan yg boleh bg kenyang. Aku baru je beli selendang RM11 sehelai. Tu pun beli tong2 skali ngn kwn2 kira beli borong la. Kalau beli takat selai dua RM15 kalau x salah. Murah pun xpe la, asalkan selesa menutup aurat. Panjang & lebar jugak shawl tu. Kalau panjang sangat nanti aku jahit je la jadikan instant shawl 2 muka tu. Ape susah. Keh keh keh

Aku sejenis manusia yg paling malas nak beli baju kt kedai sbbnya aku malas nak keluar rumah sebab keadaan yg tidak begitu menjamin. Bukan x menjamin ape, x menjamin baju tu akan menepati citarasa. Nak cari saiz, yg de zip pastu murah mmg ssh nk dapat. End up, beli je online lebih senang, cepat, mesra & betul. Eh! Hahaha. Biase aku akan cari online shop yg jual tdung@shawl skali ngan jubah. So beli siap2 1 set trus lebih jimat. Kebiasaannya, beberapa hari sebelum gaji tu memang akan cari mana yg berkenan n tanya kt En Suami yg mn cantik. Mintak pendapat En Suami jugak dalam hal shoping ni sebab x semua yg cantik di mata kita cantik juga di mata dia. Nak pikat suami, ikut je la pendapat dia. InsyaAllah lama2 baju tu akan jadi berkenan juga di hati kita sbb suami suka.

Ok, itu saje buat hari ini. Tataaaa


No comments: