Thursday, May 19, 2016

Cinta Monyet

Bila terkenang semula zaman cinta monyet ni, rasa kelakar sangat. Yela, muda lagi nak bercinta kan. Cinta tu apemende pun xtau masa tu. Tapi tu la, saje buat kenangan zaman kanak2 dulu. Sangat tak matang la kau Puan Cahaya!! Hei!! Kalau matang idok ler namanye cinta monyet. Adehhhhhh

Beza cinta monyet dengan cinta remaja ni lain sangat. Cinta monyet ni bercinta dengan monyet2 di hutan rimba :p
Hahaha, ok gurau je. Cinta monyet ni cinta mainan je pada aku. Cinta yg sekadar suka2 tanpa perasaan apa2 pun. Cinta zaman sekolah yg hanya 1 pemberi semangat dan kekuatan untuk belajar dan Berjaya. Lebih kurang persaingan yg sihat la untuk zaman persekolahan.

Alhamdulillah, kini dia berbahagia dengan pasangan pilihannya, dan aku bahagia dengan pasangan pilihan aku. Tiada sengketa mahupun dendam antara kami. Cuma agak terkilan juga aku sebab aku ni tak dijemput ke majlis perkahwinannya.

Sebagai balasan, aku pun tak teringat nak jemput dia di majlis perkahwinan aku walaupun dalam hati nak jemput dia dan isterinya ke majlis perkahwinan aku. Cuma pada birthday aku tahun lepas dia add semula facebook aku setelah sekian lamanya aku unfriend dengan dia dekat facebook tu. Hohohoho


Tapi tu semua cerita lama yang tidak ada sebarang dendam pun. Kita buat rileks, buat bodo, chill je suda. Cinta monyet tu sekadar kenangan hidup je. Tak lebih dari tu.

No comments: