Thursday, March 31, 2011

Saya Sedeyh!



Hari ini, aku menangis lagi. Terlalu banyak benda yang buat hati aku tersentuh. Entah mengapa hatiku begitu luluh. Terlalu sensitive pula hari ini. Airmata yang jatuh di pipi kerna aku sudah tidak mampu membendungnya dari terus bergenang di kelopak mataku ini.

Aku menangis kerna rindukan arwah atok. Walaupun tidak pernah menatap wajahnya yang tenang, namun aku tetap merindui dirinya. Terasa dirinya terlalu dekat seakan berada di sisi aku. Mungkin inilah hikmahnya emak meletakkan nama aku hasil pemberian atok yang emak mimpi sebelum melahirkan aku.

Aku juga mewarisi apa yang atok miliki iaitu kurus dan tinggi. Cucu2 atok yang lain masih belum menampakkan ciri2 itu kecuali aku. Mungkin itulah sebabnya aku rasa aku sangat rapat dengan atok walaupun tak pernah langsung tatap wajahnya atau mendapat belaian dari seorang atok.

Sebab lain aku nangis ialah sebab …. Aku sedih sebab diperlakukan sebegitu. Kecewa + terluka – kecik hati = sedih. Tak dapat digambarkan dengan kata2 kesedihan itu, so aku wat la rumusan tapi itu pun tetap tidak dapat menunjukkan kesedihan itu. Kesimpulannya aku sangat5 la sedih. So, aku nangis.

Aku xtau npe aku rasa sangat x kuat. Aku rasa amat lemah since kejadian ‘tu’. Kejadian ‘tu’ xleh la nk gtau sbb agk private. Tapi aku nak jugak tell kat sini bou my true feelings. Blog ni tempat aku luahkan segalanya. Aku rasa lega sebab aku dapat lepaskan apa yang aku rasa n x pendam dlm hati je. Pendam lama2 leh tambah kusut + sakit = jiwa mati.

Lagi 1 aku amat x suke bile org cakap aku ‘kurang ajar’. Aku sangat5 pantang org cakap aku kurang ajar sbb mak aku pun x pernah cakap camtu kat aku. Yg cakap aku kurang ajar ni pulak junior. Lagi la ku xleh nak terima. Kalau org yg lebih tua tu aku leh consider lagi la kn. Ni junior cakap kat aku camtu mmg la kau angin. Klu nk gurau pun agk2 la sket.

Jgn bajet ko tu hebat sgt ek. Jgn smpi tgn aku nek kt pp ko tu. Kang nyesal x sudah. Ni amaran aku! Klu tgn aku dah wt checkpoint kt pp ko tu jgn tny knp. Klu parent ko x pernah wat kt ko cmtu, biar aku wat. Parent aku pun x pernah nak cakap aku kurang ajar ko cakap kt aku cmtu lak kn. So, adil la kn. Ko mmg layak utk itu!

Sekian sahaja coretan hati saya untuk hari ini. Terima kasih pada yg sudi baca. Pada yg x bce tu, ikut rs hati la nk bce ke x ek. Tp klu dah bce ni maknanya dah bce abis da post hari ini.  :)

~ ~ TAMAT ~ ~

No comments: