Tuesday, March 29, 2011

Senyum :)


Kita x perlu menangis bila sedih. Kita x perlu ketawa bila gembira. Kita x perlu bahagia utk mengukir senyuman. Kita cume perlu jujur utk melahirkan perasaan kita. X ssh nk ssh, x sng nk sng. Sng je nk ssh tp ssh nk sng. Fhm x? klu x fhm tu bce la smpi fhm ye. Klu x fhm2 jgk mknenye mmg jenis yg x fhm bahasa!

Kdg2 org xtau bila kita sedih, bila kita gembira. Org x perlu tau perasaan kita ni. Perasaan bukan mainan yang boleh diganti dgn ape pun. Keikhlasan & kejujuran hati menyerlahkan perasaan yang kita hadapi. Kita mampu tersenyum  tika sedih, kita mampu menangis bila gembira. Kita boleh mengenang detik manis dalam kehidupan tp kepahitan dlm kehidupan amat sukar utk drasai & diulangi krn kita bisa menitiskan airmata.

Bila kita melihat org tersenyum, pasti kita fikir dia sdg bahagia. Bila kita melihat org menangis, pasti kita kata dia sedih. Kita hanya mampu melihat tp x mmpu utk merasai apa yg org lain rasai. Perasaan kita xkn sama dgn org lain. Apa yg penting ialah kita senyum sepanjang masa utk menyembunyikan perasaan sebenar yang dihadapi.

No comments: