Saturday, February 26, 2011

Another Tears !!


Assalamualaikum. Ketidakadilan sedang berlaku sekarang. Amat jelas dan nyata ianya berlaku pada diriku. Sungguh tak sangka cempedak jadi nangka. Aku akui aku ni bukan anak kesayangan. Jauh sekali menjadi pilihan utama keluargaku. Waima apa sekalipun aku tetap anak mak dan abah. THE ONLY DAUGHTER THAT THEY HAVE.

Hati ini bagaikan ditusuk panah racun berbisa apbila apa yang aku minta yang tidak semahal mana dan menjadi sesuatu yang amat penting buat diriku tidak diperolehi. Bukan aku minta wang RM500, bukan aku minta barangan berharga, aku hanya minta RM5 untuk tambah nilai (topup) je. Tidak sesukar mana untuk dipenuhi. Alasan lupa tiap kali aku meminta sesuatu sudah menjadi sesuatu yang biasa bagiku. Tidak mengapalah kalau lupa, aku mampu membelinya sendiri menggunakan duit yang ada.
Aku bukan Adik yang boleh dipenuhi segala permintaan. Aku bukan Abang yang menjadi pilihan hati Emak. Aku adalah aku yang mengikut gerak hatiku dalam melakukan sesuatu. Aku akui aku terlalu degil dan suka melakukan apa yang aku rasa betul. Orang boleh kata apa yang mereka mahu dan suka tentang diriku tapi aku lebih mengetahui tindakan yang aku lakukan itu.

Mak pernah kata kasih sayang mak pada anak2 mak sama banyak tiada yang lebih tiada yang kurang. Hati ini tidak pandai menipu kan? Perbuatan menggambarkan apa yang lahir dari hati. Apa yang dilakukan tidak setanding dengan apa yang diucapkan. Tidak mengapalah kerana aku bukan seorang yang terlalu mengharapkan kasih sayang yang begitu tinggi. Aku tidak mendambakan perhatian yang akhirnya membuat aku rimas dan lemas.

Whatever happens to me, I’m still being someone that I used to be. I won’t be others or try to be others. I am who I am and I will be like this as long as I’m alive. I won’t change the way of who I am. See you later blogger!

2 comments:

ZaAh said...

hati mu cemburu..hati mu rasa ketidak adilan..hahaha...hati mu hati ku jua..hahaha...tuu sbb aq blah jauh2..tp aq tahu mereka teramat menyayangi kita..walaupun perbuatan bercanggah kata2...

NuRuL a.k.a CaHaYa said...

tpu la klu aku x cemburu kn.. aku nk g jauh dorg x bg.. tggu aku kawen la aku g jauh2 ek.. dkt ngn ko.. hahaha