Saturday, November 6, 2010

uJaN ! ! !

Syoknye mandi time2 ujan cmni..rs cm xnk kua blk air jek..sedap giler!!ujan mlm ni bkn sejuk pn..rs panas jek..bukak kipas pn x rs sejuk sgt..klu sejuk sure da selubung ngn selimut tebal..hehehe
Ptg td kuar ngn sepupu..g karok n mkn pizza..then jln2 kejap..tu jek..xde nk g mn2 sgt pn sbb segamat ni bkn ade ape sgt pn..lg pn ujan ms ngh mkn td..

Da lme x jmpe ngn dorg tuh!!(pdhal bru jmpe ms rye ritu..huhu) mmg sonok giler kentang la ble jmpe ngn sepupu ni..mmg rapat ngn dorg..tp mslh la kn ble kuar ngn student bkn nk ckp psl bnde len sgt..byk cite psl prob study n bincang future plan..
fatin ..
najmi ..
Hujan arini mengingatkan aku kpd bnjr yg penah melanda johor pd 2006..ta0n ni johor x bnjr da..tp skrg ni ngh bnjr kt utara nun..yg plg t’kujat sgt3 tu ble bando alor staq yg x pnah bnjr slme ni ttbe ta0n ni bnjr..ade pkck tu kate spnjg 67 ta0n die id0p, blm pnah agy bnjr kt alor staq tu..
Prob skrg ni bkn nk ckp psl bnjr kt sne tu..nk ckp bnjir yg melande johor 2006 tu..unexpected sgt3..tp Alhamdulillah xde pe yg b’laku pd kuarge aku..citenye cmni…
`aritu aku bru lek skola..ujan lebat sgt tp aku redah gk sbb da ptg..aku igt aku aku yg d0k sorg kt umh tu..riso klu pape jd kt die..da la ujan lebat yg amat time tu..
Dpendekkan cite, smpi jek kt dpan umah, aku tgk kt lua umah da bnjr da..bkk pintu umah jek OMG!!air lg sket jek nk kne adik aku yg tgh nyenyak tdo time ujan tu.sedap gler adk tdo smpi x sdar umah masuk air..mmg r da letak kain kat pintu tut p air tetap masuk gak..kesian adik aku tu..
So, pas ujan reda sket kami sekeluarga basuh la lantai umah yg da kne lumpur bawaan banjir tu..klu la aku blk lmbt sket, aku rs air da kne kt adik da..bkn stakat air ujan jek tp ngn lumpur2 skali kne die..(syg tau kt adk tu..adk aku sorg je mesti la syg sgt5 kn..)`
Setiap yg berlaku tu ade hikmahnye..tp b’hati2 time banjir ni sbb time la byk penyakit bawaan contohnye penyakit kencing tikus..bahaya woo!!jgn main banjir ye..nnt ade lak kejadian yg x diingini berlaku..pesanan khidmat masyarakat ni dbwa khas utk anda oleh NURUL SYUHADA BINTI ROSLI..macih!!

1 comment:

MiSs FatiN said...

wahhh glemernyeewwww i....
hihihi...=p