Monday, November 29, 2010

Antara Cerita, Cinta & Cita2

Salam..arini nak story pasal cerita, cinta & cita2..ade kaitan ke sume ni ngn kehidupan seharian anda??ade kot..ntah la..yg penting read the story mory ni yek..mungkin bosan tapi I don’t care coz this is my blog..hehehe
Start ngn cerita dulu ye..ceritanya begini..aku ade cita2 yg aku ingin kecapi since kecik lagi..ape ek cita2 aku??dsbbkn aku ni takut tgk darah yg byk maka aku ni x layak utk jadi doctor @ nurse @ yg sewaktu dgnnye..tgk jarum pun aku dah ketaq lutut..huhu..aku ni agak kasar skettapi absolutely n perfectly I’m not tomboy k..i’m ladies tp bukan yg sgt ladies tu ye..ni simple n sempoi pny ladies..bukan lady gaga yg plg penting utk di announce kan ye..hohoho
Aku xtau npe aku ni lebih minat nak kerja dlm salah satu unit beruniform kt Malaysia ni..utk specific lg aku nk jd tentera..aku xnk tentera laut sbb aku x pndi nk berenang..aku xnak tentera udara sbb aku ni agak gayat tp boleh jek..aku nk jadi tentera darat tp xnk buaya darat ok!!aku pn xtau npe dlm byk2 kerja yg ade kt dunia ni tentera jugak yg jd pilihan hatiku..hmmmmm
Move on cita2 lak ye..cita2 aku yg suci & murni & tulus ikhlas tu terhalang & dihalang oleh ibuku yg x ske tgk ank die yg sorg jek pempuan ni jadi lasak n ganas lalu bertukar perwatakan jadi lelaki..agak kolot gak la pemikiran tu kan tp nk wt cmne kan..emmmm
Oleh hal yg demikian, (wah macam nak anta kertas jwpn SPM jek kan..hehehe) maka aku ni pun mengubah sedikit identity menjadi sedikit hipokrit dgn meminati bidang akaun..pd dasar hakiki lagi suci mmg aku ni x minat lgsg ngn akaun ni..ntah cmne la aku leh dpt akaun aku pun xtau la..
Now back to cerita pulak ye..akaun ni mak yg suruh aku ceburi bidang yg di luar kuasa & pengawasan aku..mak yg nak aku amik akaun ni..klu ikut hati aku yg degil mmg xnak sbb aku xnk!!aku nk apply UPNM utk melayakkan aku jadi tentera yg berjaya tapi mak x bagi..kesian kat aku ni kan..
Aku dpt tawaran utk further study kat UiTM Segamat bidang akaun..OMG!!aku dipaksa utk belajar..sekian terima kasih..sedeyh!!kuciwa!!tu la perasaan aku..gile x sedeyh ble ape yg aku nak x dpt dinikmati tapi mak yg menikmati saat indah & riang bersama..aishh!!!
Now aku  pun da abis belajar n nak teruskan kehidupan normal aku cam biasa..aku dah xnak ikut cakap mak jek..tiba masa utk aku buat keputusan aku sndri..ape keputusan aku ye??aku nekad utk x teruskan pengajian sbb aku xnak study lg sbb kepala otak aku ni dah penat sgt ngn study n whatsoever yg berkaitan dgn buku..aku akan teruskan hidup aku dgn kerja & mengejar cintaku..
Cinta abadi pada YG MAHA ESA..cinta suci pada keluarga..cinta syaitan pada si dia..hehehe..aku pun xtau npe aku nmekan cinta syaitan..ngee~~bengong seketika kan..aku nak cinta aku tu sentiasa ada pada aku..aku takut kehilangan cinta..tanpa cinta aku xtau cmne kehidupan aku skrg ni..sbb tu la aku perlu cinta utk bagi sokongan kt aku waktu aku susah senang suka duka..
Si dia amat memahami hatiku & menyokong aku dari belakang..ape yg aku idamkan selama ini dia amat menyokong..dia nak aku teruskan cita2 aku & dia akan terus memberikan cintanya padaku..thanks to my CINTA syaitan..hehehe..muahhhhh

No comments: