Sunday, July 10, 2011

Bersih 2.0 yg x bpe nak BERSIH!!

Bersih 2.0 telah berjalan dgn lancar dan seorang daripada pendemonstrat telahpun meninggal dunia tetapi berita ini tiada langsung terpampang di dada akhbar.. Motif berita ini tidak disebarkan tidak diketahui.. Mungkin dikhuatiri polis pula yg akan dipersalahkan kelak.. Wallahualam.. Rusuhan yg berlaku di KLCC pun langsung xde cite kuar kt dada akhbar.. kt tmpt lain bkn main hebat lg ceritanya.. yg kt Menara Berkembar itu ditutup ceritanya.. Npe ye? takut pelancong xnk dtg kt Malaysia dah ke?? alahai negaraku..
 
Aku ni bukan lah penyokong mana2 pihak.. Aku x terlibat ngn politik pun sbb aku paling x minat politik.. Politik skrg ni byk politik wang n kuasa + rasuah.. Ntah bila la semua ni nk berakhir aku pun x tau.. tggu aku jd menteri nnt kot bru semuanya BERSIH..Tp klu nk tggu aku jd menteri kne tggu aku ade duit la sbb klu aku xde duit xde spe nk undi aku sbb aku x mmpu nk bli org.. lalalalalalalala ( ngn mke x bersalah)


Aku xnk tuduh mn2 pihak bersalah sbb semuanya salah.. mmg sifat hakiki manusia ni x lari dr membuat kesalahan kn.. so, mmg xde mn2 pihak pn yg betul.. sifat manusia yg x lari drp nk menang ni la yg wt negara jd kucar kacir.. semua nk menang, xde yg nk kalah lgsg.. ble kalah mle la sebar cerita yg bkn2.. fitnah pun berleluasa la kt muka bumi ni.. syaitan pun bkn main lg la bersorak sakan sbb dah menang dlm menghasut manusia supaya porak peranda..


uollz!! bumi ni kecik je tau.. nk lari mn pn tetap juga akn bertemu kelak.. nk jwb ke nnt ms kt padang masyar ble kne tny ape yg korg da lakukan utk agama, bangsa & negara?? (ckp jek, dri sndri ade???) ni ditujukan khas utk para pemimpin di luar sne ye.. rakyat da bg amanah utk uolz jg negara n bumi terchenta ni, tp mengapakah ini terjadi?? kn YDPA da bg titah.. npe korg xnk turut titah baginda? nk kne buang negara ke?? adoyai!! lu pk la sndri yek.. Titah Nasihat AGONG Kejutkan Pemimpin (sila bce link ini ye)


Spe2 yg join demonstrasi jalanan tu amat la dialu2kan utk komen kt cni utk gtau faedah yg korg dpt slps perhimpunan haram itu diadakan.. baik dr Bersih mahupun Patriot.. Patriot Pemuda UMNO Juga Haram (sila bce yg ini juga ye)


jap2, korg x kesian ke kt peniaga kt tmpt yg korg serang tu?? xde hati perut ke??cbe bygkn klu dorg x meniaga sehari n dlm seari tu leh dpt RM50 je then ank2 dorg yg kecik2 tu nk mkn ape?? plz jgn pentingkan diri sndri n polis pun patut dipersalahkan sbb menyembur gas pemedih mata..rsnye tnpe gas tu boleh je gne cre lain utk halau dorg drp berkumpul.. kl milik rakyat n Malaysia milik kita warganegara..


tgok la ape yg da berlaku slps dr kejadian.. smph bersepah merata tmpt.. x fikir ke pekerja yg akn melakukan tugasan pembersihan nnt?? bkn korg yg nk bersihkan smph sarap yg da korg wt tu.. x sngke lak otak korg kalah budak tadika.. malu la sket.. bdk tadika pn tau buang smph dlm tong smph yg disediakan.. ni kn plak org yg da dewasa buang smph merata tmpt.. emm..da la.. sekian, wasalam..

No comments: