Thursday, January 28, 2016

Makanan + Aku

Assalamualaikum

Makanan + aku. Entry pasal makanan memang x pernah lagi aku up sbb aku ni bukan jenis yg makan segala macam. Aku memilih makanan yg aku rasa aku nk makan. Bukan simply orang hulur aku terus ngap je. Kalau aku x makan memang aku ckp aku xnk. Especially makanan yg aku x berapa nk minat sgt. Yg memang jenis xleh masuk tekak punye.

Memang dr kecik lg aku ni jenis pilih nk mkn ape yg aku rasa sedap kt tekak aku je. Sejak kecik lagi aku langsung x mkn sayur sbbnye aku rasa sayur tu x sedap. Skrg ni aku mkn la jugak sayur tp bkn semua jenis sayur la. Sayur hijau aku mkn la kecuali sawi ngan ulam2 tu. Hahaha

Aku hantu tomato. So tomato je la sayur yg aku makan dari dulu tapi aku buat makan mentah je. Mak slalu bli byk2 sbb mak tau mesti aku akn cukai tomato yg mak nk masak tu. Instead of kekurangan bahan masakan, mak lebihkan sket sbb time mak x perasan tu la tgn aku dgn bahagia + dedikasinye akan capai tomato yg mak dah potong tu.

Bihun, ketiaw memang aku x makan sgt. Makan pun takat nk jge hati org je la. Aku akn amik sket je sbb tekak memang xleh nk terima. Wlaupun aku cuba positifkan diri, memang takat bbrp suap je la.


Sejujurnye aku x kisah org nk ckp aku ni memilih makanan pun sbb aku memang cmtu. Sekian saje dari makanan + aku. Jangan salahkan mak aku lak sebab x ajar anak dia yg sorang ni memilih makanan. Mak ajar kalau x makan, jangan ambil makanan kalau xnak, jangan hina makanan.

No comments: