Friday, December 19, 2014

GENTLE REMINDER!!


Genap 2 tahun pemergian arwah adik smlm

Sedih, sayu, suram

Tu mmg mood aku smlm

Cuaca pun memainkan peranan yg sgt penting

Cuaca smlm pun bgaikan turut merasai ape yg aku rs

Cuaca mendung n suram

Sesuram hatiku yg merasakan kehilangan insan tersayang 2 tahun lalu

Pemergian insan tersayang yg amat menyentap jantung hatiku

Itu baru adik, belum bonda tercinta lg

Perasaan itu pastinya lebih sedih

Astaghfirullah!!

 

 

Aku pelik

Seriously aku rasa sangat pelik + sakit otak dengan segala persoalan yang bermain dalam benak fikiran mentality masyarakat zaman sekarang..

Soalan bangsat yg org Tanya buat hati aku terseksa

“Arwah sakit ape?”

Bangsat punye soalan!!

Perlu sakit baru boleh mati ke?

 

Kalau la sakit syarat utama utk mati, andai kata Doktor mengesahkan kau menghidap kanser otak tahap 4 & akan meninggal dalam 3 bulan lg, kau akan beli kain kapan, beli yasin utk majlis tahlil kau nnt ke?

Kau akan buat reservation utk tanah kubur kt mn kau nk disemadikan ke?

Come on!! This is 2014, almost 2015!! Please update your mind to be in future!!

Ajal tu kat tangan ALLAH

Allah tau bila kita masa utk kita tinggalkan dunia yg fana ni.. x perlu sakit utk mati!!

Kalau hanya sakit syarat utk mati, maka ramai lah orang yg akan sibuk nk pakai botox la, suntik vit c la, amik suplemen itu la ini la sbb xnak mati..

Sblm tny tu fikir dulu soalan tu betul ke x

Ada paham?

Tlg reti sikit nk jga hati perasaan keluarga yg merasakan kehilangan tu

No comments: