Monday, October 18, 2010

kau dan aku

Begitu mudah ia dilafazkan..begitu lancar dilidahmu..menuturkan setiap patah kata cinta & syg..kau menuturkannya semudah ABC..kata2 yg hanya mampu membuat aku tertanya akan keikhlasan & kejujuran kau dalam menuturkan apa yg kau tuturkan..pernahkah kau memikirkannya??

Hatiku menjadi kering..tiap patah kata yg kau tuturkan, akn ku hayati keikhlasannya..kau memberi & menarik kembali..aku xtau apa yg kau tuturkan hanya sekadar kata2 @ perbuatan kau yg sgt ikhlas yg kau lahirkan dr hati yg ikhlas..janji manismu hanya sekadar dbbir seketika..bukan utk selamanya..aku menjadi ragu dgn kata2 manis mu..

Kau kata kau cinta.
Kau kata kau syg.
Kau kata kau rindu.
Segalanya hanya utkku.
Dlm sekelip mata kau merampasnya kembali.
Kau memutuskan hubungan ini.
Kemudian kau menyambungnya kembali.
Kau buat aku spt aku menagihnya dari kau.
Aku menjadi benci pada kau.
Apa yg kau lafazkan pun menjadi 1 kebencian dlm diriku.
Sungguh, aku benci kau..
Aku sgt bencikan kau…
Sukar utkku percaya lagi mana janji2 kau padaku.
Walaupun kau menangis melutut depan ku, belum tentu aku akan menerima kau sepenuhnya seperti dulu..
Aku xkan menjadi pengemis cinta kau..aku xkan menjadi mangsa penderitaan batinku..aku xkan membiarkan ka uterus meragut segalanya dari aku..aku akan menerima kau seperti dulu andai kau mengubah sikap kau yg amat menjengkelkan itu..

No comments: