Sunday, June 24, 2012

hajat di hati


Alhamdulilah.. tercapai jugak hajat di hati ini untuk menambah tanah di kubur arwah at0k.. walau x pernah bertemu, jauh sekali berjabat tangan, namun aku dpt merasakan sesuatu.. terasa jiwa arwah ade dlm hati aku.. mungkin jugak sbb name aku ni arwah yg bg dlm mmpi mak.. wallahualam, aku pn xtau n x pasti..

X tergambar rs hati ini bila aku melihat kubur arwah berseri bagaikan baru sehari arwah meninggalkan kami.. kembalinya arwah ke sisi Allah adalah 24 tahun yg lalu.. tp aku baru 23 tahun.. mungkin arwah pernah melihat aku sewaktu aku berada dlm kandungan mak walaupun ketika arwah menghembuskan nafasnya yg terakhir aku baru 2 bulan wjud dlm perut mak..

Saat paling sebak dan hamper aku titiskan airmata adalah sewaktu aku menggantikan kain putih di batu nisan atok.. kain yg berusia 23 tahun 6 bulan dan 23 hari itu telah aku gantikan pada 23 june 2012.. hampir aku titiskan air mata kerana bagaikan terasa saat pemergiaan arwah.. aku xnk mak nmpk aku nangis sbb aku tau mak sedih.. kehilangan seorang insan yg amat bermakna dlm kehidupan..

Al-fatihah untuk Allahyarham Yaucob Bin Mat Noh.. semoga rohnya dicucuri rahmat

#maaf, saat ini aku menangis & x sanggup untuk meneruskannya lg..fikiran x stabil..

No comments: