Friday, March 16, 2012

Dari Hati Ini


Sekeras mn pn hati ini, airmata pasti akan jatuh ke bumi..
Sekuat mn pun dri ini, pasti ada ujian yg perlu dhadapi..
Setabah mn pun diri ini, pasti ada kesakitan di hati..

Mungkin airmata x jatuh ke bumi..
Tangisan dlm hati x siapa yg ketahui..
Kadang kala hati ini menangis n meratapi akan sesuatu..
Tp x siapa yg tahu krn airmata x mengalir di pipi..
Senyuman di bibir sering terukir walau sakit di hati amat menyakitkan diri..

Andai dapat waktu diundurkan, pasti kesilapan yg lalu dpt diperbetulkan..
Andai waktu dpt ku undurkan, pasti ku penuhi segala kemahuan diri..
Aku x mampu memenuhi keinginanku di masa silam..
Aku hanya mampu menurut kata walau di hati ini memberontak..

Setiap hari aku berfikir sampai bila aku ingin beralah..
Setiap hari aku berfikir bila kemahuanku dapat ku penuhi..
Saban hari hati ini menangis krn kehendak diri di letak di tepi..
Saban hari hati  ini memberontak utk memnuhi hajat dihati..

Namun kini, aku hanya mampu berserah..
Aku hanya mampu untuk redha & pasrah..
Aku percaya setiap yg berlaku ada hikmahnya..
Aku kuatkan hati, aku tabahkan diri, aku cekalkan semangat dihati..
Aku yakin segalanya pasti akan berubah nanti..
Aku pasti segala yg tersurat kini ada tersiratnya kelak..

Walaupun kejayaan itu sukar utk ku capai kini..
Walaupun kejayaan itu semakin menjauhi..
Walaupun tiada pengubat bagi derita di hati…
Aku akan tetap menjalani hidup yg ku jalani kini..
KEJAYAAN ITU PASTI AKAN KU GENGGAM NANTI!!

No comments: