Tuesday, October 4, 2011

Debaran Minggu2 Peperiksaan

Assalamualaikum.. arini bermulanya PMR.. good luck kat adik2 ku yg sdg berperang ngan exam tu.. harap bersabar ye menunggu merdeka korg tu.. hehehe..

Exam ni sbnrnye sng je tp yg jd ssh tu bile kite x study or last minit preparation for exam.. mcm aku dlu aku mmg x menyesal pun dpt kptsn yg cmtu.. xde la bagus sgt pun kan sbb aku tau aku x ckup study + bahan2 yg aku ade pun x mencukupi.. hidup pun x semewah skrg ni.. aku byk refer buku teks n buku rujukan yg aku ade.. tp x semua subjek aku ade buku rujukan.. al maklum lah ms tu stay kt johor kan.. so byk yg x sempurna..

berbeza ngn adk aku skrg ni, die leh dpt sgale mcm jenis buku yg die nk.. aku pun rajin bli buku kt die sbb aku xnk ape yg aku pernah lalui die lalui jgk.. aku ssh xpe aslkan adk aku x ssh sbb aku ade sorg je adk, akk ngn abg die da la x pndi sgt, biar lah adik yg sorg ni berjaya merealisasikan impian mak abah utk tgok adik capai cita2nya.. 

even cita2 aku n impian aku slama ni masih ade yg x tercapai n ade yg x boleh dah nak capai, aku ok je.. sbb tu aku jg adik aku skrg ni nk die berjaya capai ape yg dia impikan.. emmm.. bercakap pasal debaran exam ni adik nmpk lbh excited ngn PMR kali ni.. siap stay up mlm2.. bgn pukul 4 pg lg tu sbb die rs msih krg study.. mak pun menemani adik bgn pukul 4 pg.. time aku dlu harapan la dpt cmtu.. tu beza aku ngan adik.. 7 tahun yg lalu aku x melalui detik itu.. begitu jua abg yg x melalui detik dan saat itu 8 tahun yg lalu..

tp skrg2nye abg n adik ade jgk tuition kt luar dr aku yg stakat bljr kt skola n ulang kaji kt umah je.. kdg2 aku sedih juga bila aku x dpt peluang sebegitu dulu tp abg n adik dpt peluang tu.. tp aku x kisah pun sbb aku tau klu aku x berjaya mencapai target pun aku x kisah (di saat ini aku sebak.. hampir menitiskan air mata) sedih bila dikenang kembali tp alhamdulillah aku dah berjaya skrg n menjadi wanita bekerjaya..

setiap kali diajukan soalan mengenai subjek yg telah aku ambil, aku hanya akan ulang ayat yg sama.. 'alhamdulillah boleh jwb.. tp xtau la jwpn tu betul ke x.. jwb mmg bole' tu je la ayat aku dr aku sekolah menengah membawak la ke alam universiti.. sng je ayt aku tu kan.. nmpk ayt je sng tp kesukaran aku menjawab tiap patah soalan tu hanya ALLAH yg tau.. hehehe.. so, spe2 yg nk pinjam ayt aku tu leh la pinjam..

ok la, sekian dulu posting arini.. wasalam..

No comments: